Jaký online web chat aneb live support na webu?

V rámci projektu zahrnujícího složitější administraci jsme se rozhodli vyzkoušet online web chat jako online podporu našim obchodním partnerům. Pustil jsem se tedy do zkoumání nabídek na trhu a nakonec se celkem rychle rozhodl vyzkoušet českou aplikaci pro live chat podporu Smartsupp, která je v plné verzi na 14 dní zdarma a poté lze pokračovat v omezené free verzi nadále.

Bleskurychlé nasazení překvapilo i mě samotného

Dosud jsem neměl zkušenost s nasazováním obdobné aplikace a velmi mile mě překvapilo, že vše proběhlo hladce a rychle. Díky Google Tag Manageru mi trvalo nasazení a nastavení online chatu asi něco kolem 30 minut (bez nutnosti zásahu programátora).  Řešil jsem pouze jeden drobný problém s tím, že jsem si operátory chatu roztřídil do skupin, avšak tyto skupiny pak musí být pomocí API v kódu webu definovány (aby se operátoři jednoznačně podělili o různé sekce webu). Problém však velmi rychle vyřešilo pár zpráv právě pomocí online podpory, kdy mě support upozornil na tuto “chybu”. Odměnou jim budiž rada, aby byl uživatel při nastavování skupin operátorů lépe informován 🙂

Jednoduché, funkční, efektivní

K fungování aplikace nemám žádných výhrad, vše je jednoduché a zřejmé. Ačkoliv je náš projekt teprve v testovacím režimu pro pár uživatelů, online komunikátor Smartsupp již byl několikrát využit. Mám za to, že díky snadnějšímu způsobu kontaktování dostaneme od uživatelů našeho nového systému více zpětné vazby. Bez přítomnosti online chatu by si jich více rozmyslelo, jestli se zatěžovat hledáním kontaktů a domáháním se nápravy.

Teď už jen v bodech několik pozitiv, které jsem během používání Smartsuppu nalezl:

  • Snadná implementace pomocí Google Tag Manageru
  • Možnost jednoduše nastavit vzhled a chování chatu (nastavil jsem nevtíravou malou záložku)
  • V případě nepřítomnosti operátorů odesílání emailů na předdefinované emaily
  • Možnost aktivně oslovovat příchozí návštěvníky i automaticky podle různých pravidel
  • Historie návštěvníka – na které stránce se nachází, kde už byl, historie chatů atd.
  • Do budoucna chci pomocí API nastavit, abych u návštěvníků ihned v administraci viděl jejich osobní údaje (samozřejmě po přihlášení do našeho systému)

 Vyzkoušet zdarma Smartsupp

Věřím, že možnosti tohoto nástroje jsou mnohem větší (vždyť ho používá i Alza.cz) a je možné, že jiné nástroje jsou stejně kvalitní či lepší. Pro naše potřeby je však toto řešení adekvátní a rozhodně má svou kvalitu.